31 jan. 2007

070131 - 10 veckor + 5d gamla

Nu är det inte så länge kvar tills kattungarna är leveransklara. Dagarna bara rusar iväg... tycker vi här iallafall. Kanske tycker kattungeköparna annorlunda eftersom tiden går lite saktare när man väntar på något! ;-)

Kattungarna tuttar numera väldigt sällan och som mammakatt kan jag lätt ta mig en tupplur i sängen på andra våningen och drömma mig bort från "småbarnslivet" en stund. De verkar inte bekymra sig så mycket över att jag inte finns i närheten hela tiden heller. Ja, förutom då att Guinness verkade sakna någon att tutta på tidigare ikväll. Han låg och snuttade på en av Berits minismå spenar!

Bara det att se Berit tillsammans med en kattunge var lite av en sensation. Hon har inte varit direkt överförtjust i att det finns kattungar här i huset. Inte har hon varit särskilt förtjust i oss vuxna katter heller, utan helst varit för sig själv eller lagt beslag på matte och fräst när någon annan vill komma i närheten.

Men nu är hon gärna med kattungarna. Igår såg matte att hon tvättade ett par av dem, och så nu ikväll så låg hon där och såg för gosig ut tillsammans med Guinness.









Matte sitter förresten i skrivande stund och väntar på att kattungarna ska vakna snart, för de ska bli avmaskade. Men bara för det så envisas de med att sova extra länge... just nu är det Gustaf och Godzilla som ligger i fåtöljen med Berit. Gunwald ligger uppkrupen på en kudde i soffan och Guinness ligger ihopkurad uppe på klösmöbeln.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, de är så fina :) !!!
Blir sååå sugen på att ha en katt när jag ser dina bilder...!

God helg!!