13 jan. 2007

070113 - 8 veckor + 1d gamla

Här är vi mitt uppe i värsta januari-rean! För min matte säger att jag är billig emellanåt när jag drar igång värsta löp-skriket. Särskilt när alla här i huset försöker sova och jag står och jamar så att taket lyfter sig! Hon läste en fråga inne på något forum hur folk uppfattade att deras katt jamade. Mitt jam fanns inte alls med där tyckte matte. Jag är inte i närheten av nåt "mao", "mjau", "maao", "mjää" eller vad det nu stod... snarare "MJAAAAUUUUUOOOOUUUUOOOOAAAAOOOO"! Men när jag inte löper är jag faktiskt ganska tystlåten av mig. Kurrar lite ibland, men säger i övrigt inte så mycket. Då är kattungarna mer pratsamma av sig och springer runt här och "kvittrar" med varandra om dagarna då de busar.


Kattungarna får dia ibland, men inte så ofta. De är STORA när de ligger där och tuttar. Man blir ju nästan mosad!

För busar gör de! Faktum är att de busat så rejält att stackars Gustaf fått ett bit- eller rivsår på halsen som tyvärr blivit lite infekterat. Han har fått spray och salva av veterinären, så förhoppningsvis ser det snart fint ut igen. Veterinären fick raka bort lite av Gustafs vackra päls för att ordentligt kunna se hur det såg ut, så han ser lite roligt ut för tillfället med den korta pälsen på ena sidan av halsen.


En rakad Gustaf.

Gustaf tyckte inte alls att veterinären var en skojig prick. Som om det inte räckte med att bli rakad och undersökt så skulle man ju få en spruta också. Det var en utmaning för veterinären att ge honom den! Tre gånger fick hon försöka innan hon lyckades. De andra tre fick också sina sprutor, så nu är de vaccinerade för första gången. De ska få en vaccination till innan de flyttar till sina nya familjer.

Igår var kattungarna 8 veckor gamla, så några nya bilder finns inne på hemsidan: http://cats.sida.nu


Gunwald leker med en av sina favoritleksaker. Det är små plastmojänger i olika färger som finns att köpa i djuraffärer. Kattungarna är som galna i dem!

Inga kommentarer: