4 jan. 2007

070104 - 6 veckor + 6d gamla

Nu har det gått några dagar sen vår matte senast uppdaterade bloggen. Men här är det bara bra och det är mycket spring i benen på mina små kattungar emellanåt. Men de sover mycket också och de äter med god aptit. Idag fick de smaka på kokt fisk. Det var riktigt gott tyckte de... eller ja, alla utom Gunwald. Jag håller med honom, för jag gillar det inte jag heller. Jag nosade bara lite på det och tog mig några tuggor av torrfodret istället. Nä, det är då bättre att matte försöker skämma bort oss med kyckling eller nötfärs tycker jag!

Kameran har varit framme igen och idag får ni en hel hög med nytagna bilder på småttingarna...


Tjohoo, en gruppbild!! Händer inte ofta att alla fyra befinner sig på samma ställe. Ja, om de inte sover då förstås för då brukar de ligga ihopkurade i "boet" i ena klösmöbeln. Fast en sovande misse ser ni här också... Gunwald var en riktig tröttis och låg där och sov innan de övriga tre kom uppskuttande i den (håriga) fåtöljen.


Gunwald och Godzilla



Hörru sömntuta, du har inte funderat på att vakna?!



Om jag tuggar lite så här på dig... då kanske du vaknar?!



Nähä, då trycker jag väl upp baktassarna i ansiktet på dig då!



Sömntuta där... vakna nu annars biter jag dig i svansen!


Nä, ni ser... det är inte så himla lätt att väcka en sovande kattunge!


Gunwald sover lugnt vidare.



Hur man nu kan sova gott med lekfulla brorsor i samma fåtölj?



Särskilt Gustaf är på riktigt bushumör!


Jaså, matte vill att vi ska posera lite framför kameran också?


Okej då. Är jag snygg så här?



Eller så här?! (Gustaf är fasligt intresserad av en röd lampa som blinkar till ibland uppe på blixten och försöker slå mot den med tassen några gånger)


Nu är jag väl riktigt söt? Så där söt att ni bara smälter?! ;-)



Guinness, som är den mest svårfotograferade av de fyra pga sin mörka päls, får också vara med på bild.


En nyvaken Gunwald.



När man är en söt och underbar kattunge så får man ofta en och annan puss på nosen!

Inga kommentarer: