17 nov. 2006

Förlossning!!

Kl 15:33
Nu har de tre första kattungarna fötts inom loppet av ca 1 timma. Det är tre killar, två vita och en röd. Stora är de också, väger mellan 122-129 g. Spännande att se om det är klart nu - eller om det kommer flera...

Kl 16:29
Nu har ytterligare en misse fötts... en svart hane på hela 137 gram!









Kl 21:20
Min matte gissade på att jag skulle föda fyra kattungar, och hon hade helt rätt! Vi mår fint både jag och mina små bebisar. De är väldigt hungriga av sig, särskilt den röda som inte släppt taget om sin spene sen han föddes. Den ene vita kattungen piper väldigt högt när han tappar sin spene och då blir jag lite orolig av mig, men annars går det bara bra. God natt allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till de ljuvliga små pälsiga underverken!

//Pia, på Katter iFokus:)

Anonym sa...

GRATTIS Hedda till alla dina söta små dunbollar! Stor kram från Töreboda. Jenny