11 nov. 2006

Dag 60

Nu är det inte särskilt länge kvar innan mina kattungar kommer till världen, men jag tar det hela med ro. Det är skönt att sova och jag ägnar stor del av dagen till detta. Bebisarna är busiga där inne i magen och igår när jag låg och sov på mattes mage så kände hon hur det riktigt "hoppade" runt där inne.

Magen ser inte ut att ha vuxit så mycket de senaste dagarna, men kanske är det för att magen ser ut att ha ändrat form. Den hänger lite mer neråt nu än innan då den stod rakt ut åt sidorna. Vikten ligger fortfarande på ca +1,8 kg, så där har det inte heller hänt så mycket... eller så visade vågen fel häromdagen då jag hade ökat så himla mycket på kort tid?!

Den där lådan som matte har ställt fram intresserar mig inte ett dugg. Däremot har jag flera gånger öppnat skafferiet (det som man kan gå in i) i vårt kök och rotat runt där inne. Där inne är mörkt och mysigt. Men matte tycker inte jag ska föda ungarna där för det är så kallt där inne, så nu har hon ställt en massa grejer ivägen så att jag inte får upp dörren. *morr* Jaja, jag får väl sova lite på saken.

Inga kommentarer: