19 nov. 2006

061119 - 2 dagar gamla

Kl 8:45
Det är så mysigt att vara kattmamma. Jag är så stolt över mina små att jag knappt har tid att gå ur bolådan för att vare sig äta eller gå på toa. Matte har inte sett mig gå på toa än (om jag nu inte gjort det medan hon varit ute eller legat och sovit), så hon går här och oroar sig lite så att jag inte ska bli förstoppad.

Igår när kattungarna var ett dygn gamla hade bara den röda gått upp i vikt, medan övriga hade gått ner några gram var. Nu på morgonen har det vänt för de andra också, ja förutom den minsta vita som står kvar på samma vikt som igår eftermiddag, men han har iallafall inte gått ner mera i vikt så det vänder nog snart där också. Han har svårt att hitta till spenarna ibland och behöver lite hjälp. Den röda är den som är envisast vad gäller att nå fram till spenarna. Han och den svarta kattungen "slåss" med varandra lite då och då och det hörs gälla pip från dem när de inte är överens.



Inger och Henrik, mina ägare, var här igår med namn till de små sötnosarna, och de finns nu inlagda på deras katt-hemsida: http://cats.sida.nu

Min foder-matte Linda och Inger satt här igår och försökte klura ut om den minsta vita kattungen är en pojke eller om det kan vara en flicka. Svårt att se sånt ibland. Men på kvällen la Linda ut bilder på den på ett kattforum och där var samtliga övertygade om att det är en pojke... så det är det nog då...



Kl 16:40
Tre av kattungarna har ökat fint i vikt under dagen, men den minsta vita kattungen står fortfarande kvar på samma vikt och har inget jätteintresse av att äta. Nu fixade min matte till lite mjölkersättning (KMR) till honom. Oj, vad jag tyckte att det luktade gott om min lille skrutt när han hade ätit det. Jag blev alldeles till mig och slickade och slickade och gick sen runt i lådan för att se var den där goda doften kom från. Nu var det ju i och för sig så att han inte åt mer än ett par droppar, så jag hade tur som fick resterna upphällda på ett fat. Mums vad gott! Undra om man kan få sånt här lite oftare?!

Jaha, är det från denna den goda doften kommer från?


Mmmm... här borta vid kanten luktar det ännu godare...


Men hallå... hur öppnar man den här mojängen då?


Ah, det här var ju riktigt gott!! Mer sånt tack!

Inga kommentarer: